Medelha
Rouquette MaxCollection fédérop / 3- Littérature
Drame en occitan
ISBN : 978-2-85792-153-5 / 15 €
15,00€
« Ai sovent somiat, passant per Io camin de La Boissièra sus Aniana, d’un teatre per los de 1’encontra-da, simple, e, benlèu, sens talament de còst. Es adejà prest : la terra, lo cèl, los ròcs, un riu, l’an fach. Auriàm pás qu’a lo faire teatre. Fai pensar a los de 1’Ellada. Lo riu, sec, 1’estiu, dins son escorreguda serpentosa a cer-clat als tres quarts un morre que seriá lèu fach de 1’aplanir per ne faire Ia scèna. Per Io mond, lo penjal dau serre, redde, que cercla, el, lo riu tòrs.
E Ia pèça ? La pèça seriá coma aquel teatre, dins son èime, peirós, brutau, dur, sens belòias, mas, de còps, amb 1’ample dau vent, de la calor, de l’er, dau cèl, de Ia nuòch ; e que siá pasmens lo rebat e la significacion de la vida, deis laguis, dels tempèris dels sòmis e de Ia malor de tot òme, per tot temps. »
« “CHERCHEZ ! Remuez la terre et le ciel, vous ne la trouverez jamais… Médée sans fin… Médée éternelle… Elle est nulle part et partout…” La Médée du poète occitan Max Rouquette a déjà vécu Médée. Toutes les Médée. Elle revient sur terre vivre et mourir pour elle. Vérifier sa permanence, son universalité, en élargissant un peu plus le théâtre de son action. L’inaltérable infanticide n’aspire à rien d’autre qu’à incarner le mal. Son pouvoir. Sa mesure. Elle s’y engage passionnément, dans une langue véhémente qui retrouve le lyrisme des Anciens. Celui d’un tragique méditerranéen arbitré par le jour et la nuit. Où la longueur des ombres décide des actions. Où le ciel est un défi sans dieu, mais pas sans famille. » (Jean-Louis Perrier, Le Monde, octobre 2003)
« Dépassant l’horreur de l’infanticide, Rouquette dit avec une violente sensualité les ravages de la passion et comment elle devient assassine. […] le voyage est beau. Et vrai. » (Fabienne Pascaud, Télérama, octobre 2003)
1989, 2003 – 136 p. – 13,5 x 18,5 cm